Четирите книги

Колко книги може/трябва да чете човек едновременно (или поне колко ми се иска на мен да чета)? Засега бройката ми е четири:

  1. Една книга за самоусъвършенстване (как да съм по-здрав, по-умен, по-концентриран и т.н.), изобщо все неща за „хардуера“ и „фърмуера“ ми.
  2. Една за програмен език/технология/инструмент. Колкото повече време минава, толкова повече си заобичвам попрището и се чувствам неприятно когато нещо се омаже по моя вина. Затова, повече познания/умения/обща култура.
  3. Една книга „за възрастни“. Кой съм аз? Защо съм? Ще повторя ли грешките на хората преди мен? Ще създам ли собствени грешки, които да не повтарят тези след мен? И т.н., и т.н., и т.н.
  4. Една книга „за деца“. Една истинска книга, която да ти помогне да станеш по-добър човек, когато порастнеш. Защото растем докато не си отидем и защото винаги можем да ставаме по-добри.

Не успявам да се боря и на четирите фронта. Не успявам да ставам хем по-добър човек (ако успявам изобщо), хем по-успешен „занаятчия“ (ако успявам изобщо). Пиша тези думи тук, за да ги направя публични по някакъв начин, за да се опитам да застана зад тях и да продължа напред. И може би, поне може би, ще мога да съм малко добър след време, когато (ако изобщо) се върна към тях.

0 Responses to “Четирите книги”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

