Моето нищо

Моето нищо

Нямам нищо за казване,
а се мъча да пиша.
Нещо шепне отвътре,
ден след ден ме подтиква
да пропиша поезия.
Ала аз не умея.
Идват думи, които
строявам прилежно
и вкарвам във ритъм,
от който езикът подскача.
Завъртя ги насам,
после хайде обратно,
после идват ми нови
по-удобни и звучни
и увлечен във ритъма,
гонещ ред след ред римата,
по средата увисвам.
Няма смисъл
във моите стихове,
няма дарба,
или пък вдъхновение,
ала нещото шепне
и ме кара да пиша.
И ето, че пак,
без рима, без ритъм,
отново опитвам.
Развъртял химикалка
върху белите листи
лея синята кръв
на моите мисли.
Благородно!
Два-три реда написал,
аз се връщам обратно,
всичко пак препрочитам
и се радвам по детски.
На какво?
За какво са ми
моите стихове?
По-спокоен ли ставам
щом изцапам хартията?
Или може би искам
да получа признание?
От кого?
И защо ми е?
Как се трупат въпросите…
И когато изстрелям
поредната серия
тя отскача обратно
и се забива в плътта ми.
Мазохизъм.
Това ли е творчеството?
Да търсиш лекарство
за своите рани,
а то да ги кара
да кървят и да зеят?
Но не искам да спирам.
И дори да се смеят на
моите стихове,
и дори да ми казват,
че не мога да пиша,
и дори да са прави…
Аз ще пиша.
Защото отвътре напира,
защото го искам,
защото съм искрен,
защото го правя с любов.
А това е най-важното.
Аз ще пиша с любов.
Нека дойдат съмненията,
болката, страстите,
аз ще пиша за тях,
и ще пиша с любов.
Ако никой не дойде,
сам когато оставам,
аз ще пиша за нея,
самотата.
И ще пиша с любов.
Както в момента.
Нямах нищо за казване,
а прописах с любов.

04.10.08
Пламен Стоев

0 Responses to “Моето нищо”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

