Ashes to ashes…

Часът е 4:04 сутринта (Time not found), а аз не мога да заспя от бурния вятър. Затова и седнах на компютъра. Направих нещо, което се канех да направя отдавна – да затрия стария си блог. Това беше първият ми опит да пиша редовно по нещо интересно. Несполучлив, в крайна сметка пишех в него от дъжд на вятър и след няколко месеца липса на активност реших, че вече е мъртъв. А аз исках „жив“ блог. И тъй като когато не се справя с нещо обичам да започвам отначало, вместо да продължа откъдето съм стигнал (отвратителен навик, с който се опитвам да се боря), се получи нещо като „Кралят е мъртъв – да живее кралят“. Направих си нов блог (този) и започнах да не пиша и в него🙂. Оказах се с един „мъртъв“ и един ни жив, ни умрял блог. Лапешка работа.

Но все пак този втори опит поне дотук се оказва по-успешен. Причината за това е, че днес аз не съм чак толкова различен от човека, който го създаде преди почти две години. Другият блог („чукчата“) беше неспасяем, защото с автора му споделяме само едното ЕГН. Не, че съм се променил из основи, но почти. Всъщност може би не съм, явно все още имам склонност към прекалено силни изказвания🙂.  Но наистина, в момента ме движат по-различни ценности, сякаш съм надраснал някои неща. Тогава исках да приема будизма за своя религия, днес религиозните ми убеждения се изчерпват с донякъде противоречивото „нерелигиозен вярващ“. Тогава бях решил, че вегетарианството е по-правилен начин на живот, сега не съм вегетарианец, макар да вярвам, че за нашето развито общество консумацията на месо е само ненужен навик; просто не мога да приема този начин на живот за себе си, не можах да прескоча неудобствата, свързани с него, а и честно казано, наистина нямам мисленето, което имат вегетарианците, при мен я няма връзката между сладкото, подскачащо из тревата зайче и бутчето в чинията ми. Тогава бях объркан и нещастен от един неуспешен опит за връзка (в това объркване се корени и уклона ми към будизма и вегетарианството), днес съм щастлив и спокоен в една топла и жизнена двегодишна връзка. И така нататък…

И к`ва стана тя? Почнах да пиша за стария ми блог, а десетина реда по-надолу вече пиша за себе си. Егоизмът е лошо нещо🙂. Почти съм сигурен, че и друг път съм правил подобно наблюдение. Какво пък, в крайна сметка мъртвият вече блог беше просто опит да изразя себе си. Дали ще пиша за него, или за мен – все тая.

От друга страна, „чукчата“ не е мъртъв наистина. Всички публикации, страници, че и коментари са внесени в този блог. С времето ще си ги разгледам и някои от тях ще бъдат публикувани наново. Със сигурност няма да направя достъпни всички, но ще запазя всички тях за себе си. Добре е някои неща да се помнят.

chukcha.wordpress.com (преди това chukcha.blogspot.com) просъществува от 17.02.2008 (наборче на република Косово, както бях изтъкнал веднъж) до 29.11.2010, като последната действителна публикация в него е от 05.08.2008. Слабичко, но пък човек се учи.

0 Responses to “Ashes to ashes…”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

