Боклуци

След 8 месеца на общежитие реших най-после да изчистя шкафовете над гардероба в коридора. Съдейки по съдържанието им, аз съм първият човек, дръзнал да ги отвори от няколко години насам. Не че щях да ги бутам иначе, просто ми трябваше място. И какво открих?

Най-разнообразни боклуци. Чистачка, футболна топка, която отдавна е загубила правото да носи това почтено име, спален чувал, надуваем дюшек, стар чаршаф, възглавница (поне приличаше на такава), стари абажури, счупени контакти…

Както и лекции и упражнения по физика. Нищо чудно, бившият вече съквартирант също беше физик. Но освен тях също така „Thinking in Java, 2nd edition“ и „The developer’s guide to understanding enterprise JavaBeans“, както и някакъв проект написан на Java. Всичко прилежно разпечатано. Значи може да е имало и програмисти. Освен това открих и вестник „Компютри“ 9-16 април 2001. Видях цените на компютрите тогава, както и параметрите. Усмивка🙂. Pentium 4 1.5 GHz за… 800$! Не, мерси. Из броя също така: пълен преглед на Windows XP beta 2, статия в която IBM обяснява, че инфрачервените портове нямат бъдеще и ще бъдат изместени от Bluetooth (как пък са познали?…) и статия за Seriiuos Sam: The First Encounter. А аз тогава съм бил в пети клас… Намерих и месечно списание за клиенти на Мобилтел (пак 2001). И над 500 лева. Отпреди деноминацията, за съжаление. И прах.

Докато пълнех чувала за смет се замислих, че изхвърлям боклуци останали от нечий други животи. Много хора са преминали през тази стая. Кои легално, кои не чак толкова. Едно от намерените неща например беше някакво предложение за работа на нефтена платформа. Дали въпросният квартирант е приел и къде ли е сега? А какъв ли е бил човекът, донесъл и зарязал тук спалният чувал? Планинар? Не, че се интересувам от животите на другите (освен тези на близките ми, но само колкото трябва), но все пак ме обзе любитство. И никога няма да разбера. След няколко дни даже ще съм забравил. А един ден може някой друг да чисти същата стая и да открие нещо забравено от мен, само за да го изхвърли. Дали и той ще замисли за същото, за което и аз? Едва ли, другите хора нямат свободно време за глупости.🙂

0 Responses to “Боклуци”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

