Геймпадове от телевизионна игра за PC

Не знам защо, но много се зарибих по прости игрички от едно време. Върнах се в моето детство, което прекарах облещен пред екрана с геймпад в ръка, мачкайки гъби и търсещ бонуси. Но старата ми конзола вече я няма, нямам и телевизор. За щастие, хората са измислили емулатори, а в Мрежата можеш да намериш каквото поискаш, та успях да намеря повечето от любимите ми игри. Проблемът с игрите за конзоли, обаче е, че се играят адски неудобно с клавиатура. Искат си геймпад и това е.

Аз обаче не съм някакъв луд геймър и не исках (а и не мога) да дам толкова пари за подобно нещо. Хубавите геймпадове, които се поддържат от GNU/Linux не са много, не са и евтини. А да си призная, няма да ги използвам кой знае колко. И какво е решението? Да си пригодя по-прости и евтини геймпади. Да открия такива не беше особено лесно, но намерих, магазините „за един лев“ са добро място да се търсят стари китайски стоки.🙂 Магазините за компоненти пък ми осигуриха d-sub конектори и кабели. Останалото е оттук:

Доста игра с поялника, някой и друг неуспешен опит, и вече пишех в командния ред:

$sudo rmmod lp

$sudo modprobe gamecon map=0,2,2,0,0,0

И готово, геймпадове за „Терминатор“ работещи на PC. Не са върхът на техниката, но мен ме устройват, а и могат да се ползват на всякакви игри, които не искат твърде много бутони.🙂 В бъдеще може да се опитам да нагодя и други геймпадове, например такива за Sega/Playstation 1. Но засега си имам тези. Сега остава само да мине сесията и да си припомня света на 8-битовия гейминг.🙂

0 Responses to “Геймпадове от телевизионна игра за PC”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

