Сколопендра

Сколопендра (а.к.а. многокрак ужас)

(cc by-sa) Fritz Geller-Grimm

Допреди няколко дни даже не знаех, че се казва и така, гадината ми беше известна под името „скрипя“. Но десет минути след като се върнах от Боровец видях такова нещо да ходи необезпокоявяно в стаята ми. ОТВРАТ!!! Мразя повечето гадини с 4+ крака, а ако са с около 40, дълги една педя и с големи „ногочелюсти“ ми се обръщат червата. Имам страх от някои паяци и насекоми, за многоножки да не говорим. Чудя се как да се излекувам от него. Дотогава всяка близка среща с тях ще е едно малко изпитание за мен.

За капак с мен беше и баба ми, която е хапана от такова нещо като малка, и когато го видя се паникьоса много, което ми повлия допълнително. Всъщност, аз си бях направо спокоен в сравнение с нея. Пратих я за лопатка, за съжаление докато ми беше връчен инструмента сколопендрата сви зад едни саксии, с което вся допълнителен смут. Тъй де, ще вземе да се мушне някъде, пък после иди я търси. Слава Богу, животното имаше повече крака, отколкото акъл, и се показа отново, при което беше защипано с лопатка, насметено в друга лопатка, изхвърлено на двора и тъпкано на воля. Спокойно може да играе подържаща роля в „Умирай трудно“, твърдата му хитинова обвивка е трудна за чупене, но в крайна сметка след доста гърчене си умря.

Което обаче не е успокоение, сега ми е донякъде смешно и интересно, но още се озъртам из стаята и не ме блазни идеята да бъркам под леглото, чудя се откъде се е взело. Дали е дошло отвън (ще взема да си херметизирам стаята), или отвътре (с какво се е хранило, по дяволите)? Търсих из Мрежата, само за да попадна на видео на сколопендра, ядяща мишка… Изобщо, голяма лудница. Ще взема да си купя АК-47, или поне ще си обзаведа стаята с дебел метален прът, който да ми е под ръка за бъдещи срещи с подобни гости.

2 Responses to “Сколопендра”


  1. 1 христо йовков 25.09.2009 в 15:46

    аз веднъж видях на село една дет беше огромна над 20 см баси с дедо ми убихме една към 15 а аз 10 много изроди има, бия ги под камъните, тва нещо се е преселило и в българия

  2. 2 Niki 21.06.2013 в 03:09

    от скоро са в България – аз съм от Кърджалийския регион и там все още се срещат само най-малките, но в Стара Загора положението е коренно различно – убих 12 см-ова, която ме ухапа за крака с адската агресия хем с челюсти и в същото време с жилата си…


Вашият коментар

